Djeci treba davati lijepa imena
Piše: Nezir Halilovic
"Analizirao sam sve grijehe i pokudene stvari i našao sam da se svi oni brišu iskrenim pokajanjem. Kao što islam briše sve grijehe prije njega, a najveci je, svakako, nevjerovanje, tako isto pokajanje briše grijehe za koje se covjek iskreno i istinski pokaje kad ispuni sve uvjete pokajanja''.
Medutim, postoje greške i grijesi koji se prenose na potomke i sramotu tih grijeha potomci naslijeduju od predaka, a ljudi ih prepricavaju kroz generacije i smiju se na njihov racun. Da bi se mogle ispraviti posljedice takvih grijeha, potrebno je uciniti veliki napor i prijeci dug, složen i mukotrpan put. Najocitiji takav grijeh je nadijevanje djetetu ružnog imena. To se evidentira u sve moguce dokumente (rodni list, zdravstvenu knjižicu, školske svjedodžbe i diplome, vozacku dozvolu, licnu kartu, pasoš itd.). Kad dijete shvati kakvu su mu nepravdu nanijeli i umori se od tereta vlastitog imena te odluci prekinuti s time predijevajuci ime, mora promijeniti i sve dokumente. Medutim, šta uraditi sa svojim uspomenama i društvom koje ga je tolike godine znalo pod tim imenom i koristilo ga za zbijanje šala?
Davanje zabranjenih imena
Tu spadaju imena koja pocinju sa rijecju "abd" (rob) uz ime stvorenja - Abdun-Nebijj (Vjerovjesnikov rob), Abdu-Husejn (Husejnov rob), Abdu-Alijj (Alijin rob). Na kraju, tu spadaju imena stranog porijekla, imena nevjernika, a pogotovo ona koja su nosili otvoreni i žestoki neprijatelji islama i muslimana - George (Džordž), David (Dejvid), Josef (Džozef), Jara, Diana, Jacklin (Žaklin) itd., a sve zato što ta imena izražavaju želju da djeca koja ih nose budu kao te osobe.
U ovu kategoriju spadaju imena taguta i velikih silnika i oholnika - Faraon, Karun, Haman, te svih onih koji su slicni njima, poput imena - Marx, Engels, Lenjin, Staljin, Freud (Frojd), Tito itd. Nadijevanje tih imena predstavlja zadovoljstvo tim ljudima i njihovim djelima te ljubav prema njima, a sve to je nespojivo sa srcem istinskog razumnog vjernika.
U imena sa ružnim znacenjem spadaju sva imena koja imaju ružno znacenje i koja sama po sebi ružno zvuce. Ta imena ne mogu biti draga nijednoj ljudskoj duši i niko ih ne bi poželio nositi. Takva su imena Harb (rat), Himar (magarac), Kelb (pas), Murre (gorcina), Mirhad (wc-šolja) itd.
Medu imena koja vrijedaju ljudski ponos i dostojanstvo spadaju imena poput Hajjam (onaj koji je ludo zaljubljen), Vessal (onaj koji uvijek stiže), Fatin (onaj koji stavlja na iskušenje), Fitna (iskušenje) itd.
Imena sa hvalisavim znacenjem poput imena Berreh, itd. (vidi: "Adabu istikbali el-Mevludi fi el-Islam", autora Jusufa Arifa, str. 40.-42.; "Hakku el-Abai ala el-Ebnai, ve hakku el-Ebnai ala el-Abai", dr. Ta-Ha Afifij, str. 84.).
Ime ima veliki uticaj na covjeka i njegovo ponašanje. O tome Ibn-Kajjim kaže:
Velika je Allahova mudrost na Zemlji što je ucinio da se nadijevaju imena koja odgovaraju svom nosiocu. Kako god postoji povezanost uzroka i posljedice, isto tako postoji i povezanost izmedu covjeka i njegovog imena.
"Dugo sam slušao jedno ružno ime kojem nisam znao znacenje. To me je toliko kopkalo da sam poceo tražiti njegovo znacenje. Tada sam otkrio da ime u potpunosti odgovara covjeku koji ga nosi, ili mu je vrlo slicno. Odmah sam to spomenuo šejhu-l-islamu Ibn-Tejmijji, r. a., a on mi rece:
"Uljepšajte vaša imena!"
O tome je predivne stihove spjevao Bejdžani u "Menzumu":
Tahira, Mustafu ili Ahmeda,
Da ti dugo živi pod milosti Allaha. A kcerki nadij Ummihana,
(Vidi: "Terbijjetu el-Benin", Bejdžani: "Menzum", str. 20.).