POSJETITE KURAN.BA
 
 
EBU KATADE prenosi da je Vjerovjesnik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Onaj koji druge napaja, treba se posljednji napiti!" (Hasen-sahih)
Rijadussalihin br/str. 773
ENES IBN MALIK EL-ENSARI pripovijeda: "Nastupilo je vrijeme namaza pa su oni čije su.kuće bile bliže, otišli svojim obiteljima (kućama), a drugi su ostali. Potom je Resulullahu, sallallahu 'alejhi ve selleme, donesena mala kamena posuda, u kojoj on ni dlan svoj nije mogao ispružiti. Medutim, svi prisutni su iz nje abdestili. 'Koliko vas je bilo?', upitali su Enesa. 'Osamdeset i više', odgovorio je on."
A u Muslimovom predanju stoji da je Vjerovjesnik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, zatražio posudu vode, pa mu je donešena plitka, ali prostrana posuda s nešto malo vode, te je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, stavio u nju svoje prste. Enes, priča: "Vidio sam kako voda izvire izmedu njegovih prstiju, i procjenjujem da je njome abdestilo sedamdeset ili osamdeset (osoba)."
(Sahih)
Rijadussalihin br/str. 774
HUZEJFE IBN JEMAN prenosi da im je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, zabranio upotrebu svile i brokata (vrsta svilene odjeće), da piju iz zlatne i srebrne posude i rekao: "To je za njih (nevjernike) na dunjaluku, a za vas na ahiretu." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 777
SEMURE prenosi da je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Oblačite bijelu odjeću, jer je ona čišća i bolja, a umotavajte u nju i vaše umrle." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 780
EBU OMER BERA IBN AIZB pripovijeda da je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, bio srednjeg rasta, i da ga je jednom vidio u crvenom ogrtaču (odjeći), te veli: "Nikada ništa ljepše od njega nisam vidio!" (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 781
EBU DŽUHAJFE VEHB IBN ABDULLAH priča: "Vidio sam Vjerovjesnika, sallallahu ‘alejhi ve selleme, u dolini Meke u crvenom šatoru od štavljene kože. Bilal je izašao s Poslanikovom vodom za abdest, koju su neki manje (njome se samo poprskali), a neki više dohvatili, a potom je izašao Vjerovjesnik, sallallahu 'alejhi ve selleme, u crvenom ogrtaču. Kao da sada gledam u bjelinu njegovih cjevanica, pa je abdest uzeo, a Bilal je ezan proučio. Ja sam pratio njegova (Bilalova) usta tamo - ovamo, kako okrećući se desno i lijevo, izgovara: 'Požurite na namaz! Požurite na spas!' Zatim je ispred Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve selleme, postavljena sutra (pobodeno kratko koplje), pa je on prošao i imamio, dok su ispred njega, iza sutre, nesmetano prolazili pas i magarac." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 782
EBU RIMSE RIFAA ET-TEJMI pripovijeda: "Vidio sam Resulullaha, sallallahu 'alejhi ve selleme, u zelenoj odjeći, od dva dijela." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 783
EBU SEID AMR IBN HUREJS priča: "Kao da sada gledam u Allahovog Poslanika, na njegovoj glavi crna imama (turban), s krajevima opuštenim izmedu njegovih pleća."
U jednom drugom, Muslimovom predanju stoji da je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, držao hutbu (vaz), a na glavi mu crna imama (turban).
(Sahih)
Rijadussalihin br/str. 785
AIŠA bint EBI BEKR je rekla: "Allahov Poslanik, s.a.v.s., (nakon smrti) umotan je u tri bijele sehulske tkanine od pamuka, medu kojima nije bilo ni košulje ni saruka - imame." (Sehul je selo u Jemenu.) (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 786
MUGIRE IBN ŠUBE pripovijeda: "Bio sam s Resulullahom, sallallahu ‘alejhi ve selleme, jedne noći na putovanju, pa mi on reče: 'Imaš li vode?' 'Imam', odgovorih mu. Potom je sišao sa svoje jahalice i udaljio se, dok ga nije nestalo u noćnoj tmini. Kada se vratio, posuo sam mu iz kožne zdjelice, pa je oprao lice, a pošto je na njemu bio vuneni ogrtač (džuba), i nije mogao iz njega ruke izvući, izvukao ih je ispod ogrtača i oprao, a potom glavu potrao. Ja sam zatim pružio ruke da mu skinem mestve, ali mi on reče: 'Ostavi ih, jer sam ih obukao čiste!' (pod abdestom), a zatim je po njima mesh učinio." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 788
ABDULLAH IBN OMER prenosi da je Vjerovjesnik, sallallahu 'alejhi ve selleme, rekao: "Ko pusti da mu se odjeća, iz oholosti, po zemlji vuče (zbog njene prekomjerne dužine - p. prev.), Allah ga neće gledati na Sudnjem danu." Ebu-Bekr tada reče: “O Allahov Poslaniče, moja odjeća je opuštena (po zemlji se vuče), osim kada vodim računa o njoj", na što mu Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, odgovori: "Ti nisi od onih koji to čine iz oholosti." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 791
EBU HUREJRE ABDURRAHMAN prenosi da je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Allah na Sudnjem danu neće gledati u onoga ko pusti da mu se odjeća, iz oholosti i umišljenosti, po zemlji vuče." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 792
EBU ZERR DŽUNDUB IBN DŽUNADE prenosi da je Resulullah, sallallahu 'alejhi ve selleme, rekao: "S trojicom Allah na Sudnjem danu neće govoriti, neće ih (blagonaklono) gledati, niti će ih (od grijeha) očistiti, i njih čeka bolna kazna." Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, to je tri puta ponovio, pa je Ebu-Zerr rekao: "Propali su i izgubili! A ko su oni, o Allahov Poslaniče?" "Onaj koji, iz oholosti, opusti svoju odjeću (pusti da se po zemlji vuče), onaj koji ističe svoje dobročinstvo i onaj koji robu prodaje lažno se zaklinjući", odgovori Resulullah, s.a.v.s.
U drugom, Muslimovom, predanju, stoji: "Onaj koji opusti svoj izar" (odjeću - ogrtač, granica za donji dio odjeće muškaraca su članci, jer će ono što je ispod članaka, kako stoji u hadisu, biti u vatri. To se odnosi na one muškarce koji to čine iz oholosti, kao što stoji u prethodnim sadrma. - Pr. prev.)
(Sahih)
Rijadussalihin br/str. 794
ABDULLAH IBN OMER pripovijeda: "Prošao sam pored Allahovog Poslanika, sallallahu 'alejhi ve selleme, a izar (ogrtač, odjeća) bio mi je previše opušten, pa mi on reče: ‘O Abdullah, podigni svoj izar!', pa sam ga podigao. 'Još!', reče mi ponovo, pa sam ga još podigao i nakon toga sam se uvijek držao te granice. Neki ga upitaše: ‘Dokle si ga podigao?', našto on odgovori: 'Do polovice potkoljenica (cjevanica)!"' (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 800
ABDULLAH IBN OMER prenosi da je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Ko vuče svoju odjeću radi oholosti, Allah ga neće gledati na Sudnjem danu."
Na to Ummu Seleme reče: "A šta da rade žene sa skutovima (krajevima) svoje odjeće - haljina?" Neka ih puste za jedan pedalj", reče on. "Onda će im se otkrivati (vidjeti) noge", primijeti Ummu Seleme. "Neka ih opuste za jednu podlakticu da se vuče po zemlji, i neka ne prelaze tu granicu", odgovori Vjerovjesnik, s.a.v.s.
(Hasen-sahih)
Rijadussalihin br/str. 801
AMR IBN ŠUAJB prenosi od svoga oca, a ovaj od svoga djeda, r.a., da je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Allah, dž.š., voli da se vide tragovi Njegovih blagodati na Njegovom robu." (Hasen)
Rijadussalihin br/str. 803
OMER IBN EL-HATTAB prenosi da je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Nemojte oblačiti svilenu odjeću, jer onaj ko to bude činio na ovom svijetu, bit će mu uskraćeno na ahiretu!" (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 804
ENES IBN MALIK EL-ENSARI pripovijeda da je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Ko obuče svilenu odjeću na ovom svijetu, neće mu to biti dozvoljeno na ahiretu." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 806
EBU MUSA EL-EŠARI prenosi da je Resulullah, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Svilena odjeća i zlato su zabranjeni (haram) muškarcima moga ummeta, a dozvoljeni ženama." (Hasen-sahih)
Rijadussalihin br/str. 808
HUZEJFE IBN JEMAN veli: "Vjerovjesnik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, zabranio nam je piti i jesti iz zlatnog i srebrnog posuda, i zabranio nam je oblačiti odjeću od svile i brokata (vrsta svile), ili da sjedimo na njoj." (Sahih)
Rijadussalihin br/str. 809